Spør om IKT-utstyr i Levangerskolen

Lik og god tilgang til IKT-utstyr er lærere og elever i er viktig. Arbeiderpartiet spør om tilbudet i neste Driftskomitemøte.

oh-ap-080215-l1009294

Kristin Aas i Levanger Arbeiderparti spør om elever og lærere har god nok tilgang til IKT-utstyr på alle skoler i Levanger.

Elever og lærere benytter seg i stor grad av pc og annet IKT-utstyr i dagens skole. Ulike læringsplattformer, lærebøker, læringsprogram, kommunikasjonssystemer, gjennomføring av eksamen, interaktive undervisningsopplegg, tester og lignende, tvinger frem behovet for god PC-park, god kompetanse på hver enkelt skole, og god støtte og veiledning fra kommunens støttetjenester for IKT-systemer. Elevene er nødt til å lære seg å beherske IKT både med tanke på framtidig utdanning og for framtidig deltakelse i arbeidsliv. For at disse hjelpemidlene skal være til hjelp og støtte for elever og lærere må det til enhver tid fungere godt og være operativt. Vi vet at ulikhetene er store i skolen, også innen kommunen. Dette området er det viktig å ha en god oversikt over da vi ønsker at lærere og elever skal få bruke tida til undervisning og skolearbeid så effektivt som mulig.

Spørsmål til rådmannen:

Hvordan opplever skolene at IKT-tilbudet på deres skole er? Er tilbudet tilfredsstillende i forhold til de krav som stilles til dagens undervisning og læring? Er kompetanse, utstyr og hjelpetjenester gode nok?

Spørsmålet vil bli besvart i Driftskomiteens møte 18.januar.