En yrkesfagelev viser fram et utvalg elektriske redskaper. Foto: Øivind Haug

Ny vekst for Levanger

Levanger kommune skal være en aktiv medspiller og tilrettelegger for næringslivet i Levanger. I tillegg til å være attraktiv overfor investorer og nye bedrifter, skal kommunen være god på å følge opp og legge til rette for eksisterende næringsliv. Våre bedrifter skal ha gode, forutsigbare og stabile rammevilkår som gjør det attraktivt å investere i kommunen og bidrar til videre vekst.

Levanger Arbeiderparti skal ta en sentral rolle i næringsutviklingen for Innherred som region. Som en del av et felles bo- og arbeidsmarked, er det viktig med en gjensidig forståelse for hva hver enkelt kommune på Innherred kan bidra med inn i arbeidet med å trygge eksisterende og skape nye arbeidsplasser og vekst. En god næringspolitikk for Levanger krever godt samarbeid, både tverrpolitisk og på tvers av kommunegrensene.

Levanger Arbeiderparti vil:

• føre en mer aktiv næringspolitikk og utarbeide en vekstplan Levanger/Innherred i samarbeid med arbeiderpartiene på Innherred.
  • bygge ut mer næringsareal i kommunen.
  • arbeide for en raskest mulig realisering av ny E6 gjennom Levanger kommune
  • utvikle og styrke forpliktende samarbeid mellom kommunen, fylkeskommunen og næringslivet for å sikre tilgang til nødvendig arbeidskraft.
  • styrke arbeidet med Trøndelagsmodellen.
  • etablere en yrkesmesse i Levanger.
  • samarbeide med Levanger videregående skole om tilbudet ved skolen.
  • gjennomføre et utstyrsløft på ungdomskolene.
  • etablere tettere samarbeid mellom ungdomskolene og næringslivet i Levanger om praksisplasser.
  • støtte opp om tiltak som gjør det mer attraktivt å produsere dataspill i Levanger og Trøndelag, og som bidrar til økt verdiskaping og flere arbeidsplasser i den norske spillindustrien.
  • stimulere til nye etableringer knyttet til kultur- og helserelaterte næringer