Årsmøte Levanger Arbeiderparti

Velkommen til årsmøte i Levanger Arbeiderparti.

original_1478640417_947825

WEGARD HARSVIK TIL Levanger Arbeiderpartis årsmøte

Innledningsvis på årsmøtet vil Wegard Harvik (tidligere statssekretær og nå LO-rådgiver) holde et foredrag om ordets makt i politikken. Han har nylig gitt ut boka "Ord er makt" hvor han og medforfatter viser hvordan valg av ord og bilder påvirker den politiske dagsorden og styrer hva vi ser og ikke ser i samfunnsdebatten.

Det mest høyrevridde Stortinget noensinne, og den mest høyreorienterte regjeringen siden krigen, er i gang med å endre Norge. Forskjellene vokser. Fagbevegelsen og arbeidsmiljøloven skal svekkes. Vår felles velferd og offentlige tilbud kommersialiseres.

Språket er et viktig verktøy for høyrepartiene i dette prosjektet.

Er den nye arbeidsmiljøloven en oppmykning, er den trygg, fleksibel og for folk flest? Eller er den et angrep på opparbeidede rettigheter og en brutalisering av livet til vanlige arbeidsfolk? Dette kan være eksempler på at forskjellige ord kan brukes om de samme tingene. Og det er ikke uvesentlig hvilke ord vi velger. Og det er heller ikke tilfeldig hvilke ord som brukes fra de ulike politiske leirene. Særlig ikke fra fra høyresiden, skal vi tro Harsvik.

Vi gleder oss til foredraget!

Videre agenda for årsmøtet blir som følger:

• Den politiske situasjonen v/ stortingsrepresentant Arild Grande
  • Takk til kommunestyremedlemmer 2011-2015
  • Årsmøtesaker, herunder valg og forslag til uttalelser.

Fylkesleder Bjørn Engen vil også delta i årsmøtet med oss.

Vi serverer kaffe og kaker.

Velkommen!