To helsearbeidere står samlet over, og diskuterer, sykehusjournaler. Foto: Øivind Haug

Arbeidsliv - kommunen som arbeidsgiver og innkjøper

Levanger kommune skal være en ansvarlig og god arbeidsgiver. Arbeiderpartiet vil prioritere arbeidet for å bygge heltidskultur og kvalitet i tjenestene vi tilbyr.

Arbeiderpartiet er opptatt av at kommunen skal kunne tilby arbeid til mennesker som av ulike grunner har nedsatt funksjonsevne og skal tilrettelegge for at flere får mulighet til deltakelse i arbeidslivet. En viktig del av oppfølgingen av arbeidsgivers ansvar, er tiltak for å øke de ansattes kompetanse. Dette må gjelde alle ansatte, og omfatte tilbud om å ta fagbrev eller kompetansebevis for de som mangler dette, samt videreutdanning.

Arbeiderpartiet er garantisten for et seriøst og velorganisert arbeidsliv hvor den norske modellen med samarbeid mellom arbeidsgiver og arbeidstakere legges til grunn, og der det stilles strenge krav til seriøsitet ved offentlige anskaffelser.

Levanger Arbeiderparti vil:

• bygge en heltidskultur, unngå ufrivillig deltid og legge til rette for at flere kan stå i full stilling.
  • sørge for at alle ansatte får tilbud om å delta på kurs, videreutdanning og kompetansehevende tiltak som er relevant for sin jobb.
  • gjennomføre et inkluderingsløft i arbeidslivet i samarbeid med NAV, Leva-Fro og andre aktører som arbeider for inkluderende arbeidsliv.
  • legge til rette for et godt partssamarbeid på alle nivå.
  • stille strenge krav til seriøsitet ved offentlige anskaffelser.
  • jobbe målrettet for å redusere sykefraværet i Levanger kommune
  • øke andelen lærlinger.